Treningsgrupper

Gruppene for 2017-2018 sesongen

Tri Intro

Tri intro gruppen er for de som ønsker å prøve triatlon. Vi starter med en introduksjon i svømme teknikk, trening og noen gøye konkurranser. Atletene lærer å ta ansvar og være medlem av et lag.

Det er 2.5 timer hver uke sammen med treneren og laget. To timer svømming, 30 minutter landtrening.

For å være medlem av denne gruppen må du klare å svømme minst 100 meter uten stopp.

Tri Sats Rekrutt

Tri sats rekrutt gruppen er for de som ønsker å konkurrere i triatlon. Vi øver på teknikk og distansesvømming. Atletene bli forberedt til å starte triatlon konkurranser og prøver noen morsomme leker.

Det er 3.5 timer trening hver uke med treneren og laget. 4.5 timer svømming og 1 time landtrening.

For å være medlem av denne gruppen må du klare å svømme i minst en time.

Tri Sats Junior

Tri sats junior gruppen er for de som ønsker å konkurrere i triatlon. Vi øver på teknikk og rask svømming. Atletene konkurrerer i aldersgrupperte konkurranser med målet å gjøre så godt man kan.

Det er 5.5 timer trening hver uke med treneren og laget. 4.5 timer svømming og en time løping.

For å være medlem denne gruppen må du klare å svømme i minst 1.5 time uten stopp og ønske å konkurrere.

Tri Trening

Tri trening gruppen er for voksne som ønsker å konkurranser i triatloner, men ønsker ikke å ha store forpliktelser. Vi øver på teknikk og rask svømming.

Det er 4 timer trening hver uke med treneren og laget. Tre timer svømming og en time landtrening.

For å være medlem denne gruppen må du klare å svømme minst 45 minutter.

Gruppene for 2018-2019 sesongen

Konkurranser grupper

Tri Intro (7 til 10 år)

Intro gruppen er for de som ønsker å prøve triatlon. Vi starter med en introduksjon til svømmeteknikk, trening og noen gøye konkurranser. Atletene lærer å ha ansvar og være medlem av et lag.

Det er 3.5 timer hver uke sammen med treneren og laget. To timer svømming, 45 minutter sykling og 45 minutter landtrening.

For å være medlem av denne gruppen må du kunne svømme minst 100 meter uten stopp.

Tri Sats Junior (11 til 13 år)

Tri sats rekrutt gruppen er for de som ønsker å konkurrere i triatloner. Vi øver på teknikk og distansesvømming. Atletene bli forberedt til å starte med triatlon konkurranser og prøver noen gøye leker.

Det er 5.5 timer trening hver uke med treneren og laget. Tre timer svømming, 45 minutter sykling, en time løping og 45 minutter landtrening.

For å være medlem av denne gruppen må du kunne svømme minst en time uten stopp.

Elite gruppe (14 til 18 år)

Tri elite gruppen er for de som ønsker å konkurrere i triatlon. Vi øver på teknikk og rask svømming. Atletene konkurrerer i aldersbaserte konkurranser med målet å gjøre så godt de kan.

Det er 10-12 timer trening hver uke med treneren og laget. Fem timer svømming, 1.5 time sykling, en time løping og 1.5 time landtrening.

For å være medlem av denne gruppen må du kunne svømme minst 1.5 time uten stopp og ønske å konkurrere.

Tri Voksen (18+ år)

Voksen gruppen er for de som ønsker å konkurrere i triatlon. Vi øver på teknikk og rask svømming.

Det er 5.5-6.5 timer trening hver uke med treneren og laget. Tre eller fire timer svømming, 45 minutter sykling, en time løping og 45 minutter landtrening.

For å være medlem denne gruppen må du kunne svømme minst en time uten stopp og ønske å konkurrere.

Trening Grupper

Tri Sosial (11 til 16 år)

Tri sosial gruppen er for de som ønsker å trene i triatlon men uten stresset med konkurranser. Vi øver på teknikk, tid og noen gøye konkurranser. Atletene trener for helse og for å ha det gøy.

Det er 4.5 timer hver uke sammen med treneren og laget. Tre timer svømming, 45 minutter sykling og 45 minutter landtrening.

For å være medlem denne gruppen må du kunne svømme en time.

Tri Trening (18+ år)

Tri trenings gruppe er for de som ønsker å konkurrere i triatlon, men ønsker ikke å ha store forpliktelser. Vi øver på teknikk og rask svømming.

Det er 4 timer trening hver uke med treneren og laget. Tre timer svømming og en time landtrening.

For å være medlem av denne gruppen må du kunne svømme i minst 45 minutter.

For spørsmål og mer informasjon kontakt Ashlie McDougall på tri@oi-svomming.no.